Facebook oglašavanje- sve tajne

Facebook oglašavanje- sve tajne

Broj korisnika Facebooka u konstantnom je porastu pa tako danas iznosi više od 2,5 milijarde. Ova informacija je preuzeta iz Mark Zuckerbergovog statusa.  Ova činjenica posebno ide na ruku poduzetnicima, tvrtkama i organizacijama koje jednostavno, relativno ekonomično i brzo pronalaze nove klijente ulažući u Facebook oglašavanje. Većina generacije Y (milenijalci, rođeni između 1980. i 2000. godine) i generacije Z (rođeni poslije 2000., praktički se rađaju s mobitelom u rukama) posjeduje profile na društvenim mrežama Facebooku i Instagramu.

Facebook oglašavanje
Organski doseg vaših stranica manji je od 2% (informacija preuzeta sa sljedeće poveznice) svih onih koji su ih označili sa „Sviđa mi se“. Takvom mjerom Facebook želi potaknuti administratore stranica na ulaganje novca u Facebook oglašavanje. Za izradu oglasa potrebni su kreativnost, otvorenost uma te zavidne analitičke sposobnosti. Pisanje teksta za oglase složen je proces koji se sastoji od brainstorminga, osmišljanja teksta, testiranja te lektoriranja. Kako bi vaši oglasi bili uspješni, jedan od preduvjeta je imati atraktivan vizual koji će privući pažnju pomno ciljane publike.

Za lakše snalaženje u svijetu digitalnoga pristupa potencijalnim klijentima, neophodno je poznavati vrste Facebook oglasa:

• Facebook oglasi za oznake „Sviđa mi se“ i uključenost na Facebook stranici;
• Facebook oglasi za promet web stranice i potencijalne klijente;
• Facebook oglasi za proizvode ili usluge.

Postoje i oglasi za instalaciju aplikacija, sakupljanje e-mail adresa, promociju događaja, a na gotovo sve oglase možemo postaviti ekstenziju lokacije, poruke ili poziva.

1. Facebook oglasi za oznake „Sviđa mi se“ i uključenost na Facebook stranici

Ova vrsta oglasa omugućuje ubrzani rast broja oznaka „Sviđa mi se“ na Facebook stranici te povećanje uključenosti pratitelja, dok se ujedno povećava i doseg, odnosno broj pratitelja koji su vidjeli vašu objavu.

1.1. Oznake „Sviđa mi se“ na Facebook stranicu

Ako se odlučite za ovu vrstu oglasa, vrlo je važno izraditi naslovnu fotografiju u točnim dimenzijama. Optimalna dimenzija za zaslon računala je 820 x 312 piksela, dok na mobilnim uređajima iznosi 640 x 360 piksela. Fotografija mora biti atraktivna te pozivati na interakciju. Dovoljan je tek jedan klik na „Sviđa mi se“ i novi korisnik će pratiti vaše objave.

Markething

1.2. Oznake „Sviđa mi se“ na objavljenu fotografiju

Ovo je jedan od boljih načina uključivanja sadašnjih, ali i budućih pratitelja u vaše objave. Odabirom prave fotografije, privlačnoga teksta oglasa, ali i poveznicom znatno povećajte doseg objave.
Savjet: Nakon što oznake „Sviđa mi se“ počnu pristizati, nemojte zaboraviti pozvati korisnike da i vašu stranicu označe sa „Sviđa mi se”.

Objava

1.3. Video prezentacija

Facebook je povećao doseg objava videosadržaja poticanjem korisnika na korištenje njihove videoplatforme umjesto konkurentskih, kao što su Youtube ili Vimeo. Iako je doseg objava nešto veći, svejedno je potrebno platiti Facebook oglas ako ga želimo povećati. Videosadržaj se pokazao kao format sadržaja u koji se korisnici rado uključuju. Izradite jednostavan video oglas ili unajmite agenciju koja će izraditi profesionalni video za vas. Takav će profesionalno izrađen videosadržaj zasigurno uspješnije prezentirati vašu uslugu ili proizvod, ali ako vam je ovo trenutno prevelik financijski izdatak, uvijek si možete pomoći raznim mobilnim aplikacijama (Quick, Adobe Premier PRO, Ripl).

via GIPHY

1.4. Tekstualni oglasi

Moje skromno mišljenje je – izbjegnite ih kada god je to moguće.

2. Facebook oglasi za promet web stranice i potencijalne klijente

Ova vrsta Facebook oglašavanja omogućiti će vam veći broj posjeta webu, a što može rezultirati većim brojem upita za vaše usluge ili proizvode.

2.1. Oglasi s uključenom poveznicom

Ako želite povećati broj posjeta svojoj web stranici, ovo je jedan od najboljih načina za učiniti to. Poveznica će voditi na vašu prodajnu stranicu čime ćete izravno povećati vjerojatnost prodaje usluga ili proizvoda. Osim ove pogodnosti, ovakvim tipom oglasa promovirajte novosti u poslovanju ili blog objave. Takvim pristupom povećat ćete svjesnost o svom brendu i ostaviti dojam stručnosti u obavljanju određene djelatnosti. Oglas ima mogućnost da vaši potencijalni novi pratitelji zaprate vašu Facebook stranicu.
Kako se Facebook sve više okreće videosadržaju, u oglas umjesto fotografije možete uključiti i kratak video. Ne zaboravite uključiti i poziv na akciju, a to možete učiniti dodavanjem mogućnosti da pratitelji kliknu na “Saznaj više” ili “Prijavi se”.
“Promoviraj objavu” (engl. Boost post) koristite samo u slučajevima kada nemate previše vremena na raspolaganju, ali preporuka je uvijek koristiti Facebook Ads Manager radi preciznijega ciljanja publike i bolje analitike.

seo poveznica

3. Facebook oglasi za proizvode ili usluge

Preporučeni oglasi za proizvode ili usluge su: oglasi s mogućnošću prikazivanja više proizvoda, oglasi remarketinga, oglasi za prikupljanje potencijalnih klijenata, Canvas.

3.1. Oglasi s mogućnošću prikazivanja više proizvoda

Na ovaj način možete oglašavati najviše deset proizvoda ili usluga. Ova vrsta oglasa može povećati prodaju web trgovinama ili web katalozima. Imate mogućnost dodavanja kratkoga opisa proizvoda ili usluge.

via GIPHY

Možete i jednu panorama fotografiju podijeliti na više manjih pa će vam se panorama prikazati u više fotografija. Veličina fotografije je 1080 x 1080 pixela.  Uz pomoć dobrog napisanog teksta za Facebook oglašavanje možete puno postići.

Facebook carusel

3.2. Oglasi remarketinga

Oglasi remarketinga mogli bi znatno povećati vašu prodaju. Kako biste započeli s oglašavanjem potrebno je dodati Facebook pixel na vašu stranicu i učitati proizvode ili usluge na Facebook. Remarketing omogućuje prikazivanje vaših oglasa svim korisnicima Facebooka koji su posjetili vašu web stranicu. Web trgovine često koriste ovu vrstu oglasa kako bi podsjetile korisnika na proizvode koji su ostali u košarici. Facebook pixel je vrlo lako instalirati ako imate WordPress. Plugin Pixel Caffeine by Adpresso omogućiti će vam vrlo jednostavnu instalaciju te poslije praćenje konverzija.

3.3. Oglasi za prikupljanje potencijalnih klijenata

Ovakvi oglasi omogućuju prikupljanje e-mail adresa na brz i jednostavan način, bez da korisnici napuštaju Facebook.

3.4. Canvas

Canvas je interaktivni oglas koji Facebook korisnicima omogućuje pregled proizvoda na nov i zabavniji način. Canvas je moguć samo na mobilnim uređajima.

Izrada Facebook oglasa

Možete izabrati dva načina izrade oglasa. Najjednostavniji način je promoviranje postojećega oglasa uz pomoć “Boost post”. Oglas je stvoren u zaista kratkome vremenu, ali demografsko ciljanje je dosta slabije nego kada to učinimo sa stranice facebook.com/adsmanager. Uvijek preporučujem promovirati objave ovim putem. Preciznije ciljanje publike omogućit će vam manju cijenu klika i veći CTR (engl. Click Through Rate).

Nakon učitavanja stranice facebook.com/business izaberite “Izradi oglas” (Create ad) u plavome okviru, tada će vas Facebook odvesti na stranicu gdje birate krajnji cilj. Ovisno o izabranome cilju vaš će ekran izgedati drugačije. Odjeljak koji se odnosi na ciljanje publike uvijek ostaje isti, ali mijenja se, primjerice, dio gdje želite promovirati vašu trgovinu ili dobiti nove potencijalne klijente.


U ovome slučaju izaberite cilj povećanja prometa te naziv oglasa. Nazovite ga prema nečemu što će vam pomoći zapamtiti čemu vam služi oglas, pogotovo ako namjeravate izraditi više njih.

Sada krećemo s ciljanjem publike. Ovo može biti jedan od jačih alata oglašavanja jer Facebook omogućuje zaista precizno ciljanje, pa je tako moguće odabrati lokacije na kojima će se oglasi prikazivati, raspon godina pratitelja, spol te jezike pregledavanja Facebooka.
Precizno ciljanje publike omogućuje prikazivanje vašega Facebook oglasa osobama koje su zainteresirane za proizvode ili usluge. Tako je moguće demografsko ciljanje, ciljanje interesa ili ciljanje prema ponašanju.

Ciljanje publike

Demografsko se ciljanje dijeli prema obrazovanju, životnim događajima (godišnjice, udaljenost od obitelji ili od rodnoga grada, rođendani, veze na daljinu, novi posao, nova veza, zaruke, preseljenje) statusu roditeljstva (je li netko roditelj ili ne), statusu veze (civilni brak, komplicirano je, rastavljeni, izvanbračna zajednica, zaručeni, u vezi, oženjeni, rastavljeni, samci, nedefinirani, udovac/ica), prema vrsti poslovanja (administrativne usluge, arhitekti, inženjeri, poslovanje i financije itd.).
Ciljanje prema interesima dijeli se na poslovanje i industriju, zabavu, obitelj i veze, fintess i wellness, hranu i piće, hobi i aktivnosti, kupnju i modu, sport i aktivnosti u prirodi, tehnologiju.

Ciljanje prema ponašanju omogućuje ciljanje publike prema datumu proslave godišnjica, prema digitalnim aktivnostima, možete izabrati korisnike mobilnih uređaja, ali i filtrirati ih prema vremenu korištenja tih istih uređaja. Ciljajte publiku prema ponašanju prilikom kupnje, s obzirom na to vole li recimo nogomet, putovanja… Možete ciljati samo iseljenike ili prema klasifikaciji konzumenata, s tim da ova posljednja opcija nije dostupna za Hrvatsku.
Moguće je i izostaviti sve ove kategorije, iskušajte različite načine i otkrijte koji vama najviše odgovara.

Primjeri

Ako prodajete vjenčano prstenje ili vjenčanice, logično je ciljati one koji su se tek zaručili, a ako je oglas namijenjen onima koji rade u marketinškoj industriji, ciljat ćete njih. Označite li “uključene kupce” veća je mogućnost prodaje vaših proizvoda. Iako klasifikacija konzumenata nije dostupna za Hrvatsku, moguće je luksuzne proizvode prikazivati osobama veće platežne moći. Posjedujete li pizzeriju, prikazivat ćete oglase osobama koje su pokazale zanimanje za hranu. Oglas za trgovinu najmještajem trebao bi ciljati one koji su se tek preselili, veća je vjerojatnost da će takva osoba kupiti novi komad namještaja. Iskoristite to što ljudi na Facebooku dijele zaista mnogo informacija o sebi u svoju korist.

Poveznicama je moguće prikazati oglas osobama koje su označile vašu stranicu sa „Sviđa mi se“ ili onima koji su instalirali vašu aplikaciju, kao i njihovim prijateljima, a ako vam tako odgovara, možete i isključiti te iste osobe. Potonji je način odličan za povećanje broja oznaka “Sviđa mi se” na stranici jer će u tom slučaju lajkovi na objavu potjecati isključivo od strane onih koji još nisu pratitelji vaše stranice, a onda ih je lako pozvati da to postanu. Također je moguće uključiti osobe koje su označile da dolaze na događaj ili samo one koji još uvijek nisu označili da dolaze na taj isti događaj. Mogućnosti su neiscrpne.

U slučaju da želite povećati uključenost pratitelja u objave, prikazat ćete oglas samo vašim pratiteljima (podsjetimo se da je organski domet publike tek 2%). Želite li povećati doseg i uključenost potencijalnih kupaca, pokušajte uključiti osobe čiji su prijatelji stranicu označili sa „Sviđa mi se“. Svi volimo pratiti što naši prijatelji rade, a i povezivanje s brendom je jače ako je netko od njih već uključen.

Nakon filtriranja ciljane publike, mislite li ju ciljati i u budućim oglasima, potrebno je pohraniti zadane postavke.

Custom Audience

Zamislite da možete prikazati oglase točno onima koji su zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu. Ovo je vrlo moćan alat oglašavanja za sve koji grade svoje baze podataka te spremaju e-mailove, telefonske brojeve klijenata ili potencijalnih klijenata. Facebook vam kao oglašivaču nudi mogućnost prikazivanja oglasa svim osobama koje su u vašoj bazi podataka, a registrirane su na Facebooku e-mail adresom ili telefonskim brojem koji je u vašoj bazi podataka. Uz pomoć “Custom Audience” publike smanjit ćete trošak oglašavanja i prikazati svoj oglas samo zainteresiranima.
Vrlo je važno u svakom slučaju poštivati pravila zaštite osobnih podataka propisana GDPR-om.

Lookalike audience

Još jedan moćni dodatak za Custom Audience. Prilikom izrađiavanja  Lookalike audience Facebook će pronaći korisnike sa sličnim obilježjima koje ima naša publika Custom Audience. Facebook može proširiti publiku uz pomoć Lookalike audience. Primjeri iz kojih se može proširiti publika su email liste, posjetitelji web stranici, Facebook korisnici koji se uključuju u objave na vašoj stranici.

Pobrinite se da ovu publiku koristite kada želite povećati uključenost u vaše objave.

Mjesto oglasa

Iako Facebook preporučuje automatsko smještanje oglasa, ako imate imalo iskustva preporučio bih ručno postavljanje.
Prvi odabir je prema tipu uređaja koji koristite (računalo ili mobitel). Nakon toga moguće je izabrati platforme oglašavanja: Facebook (oglasi se mogu prikazivati u novostima, engl. newsfeed, kao instantni članci, engl. instant articles, u videosadržaju, u stupcu desno od novosti, engl. right column ili kao predloženi videosadržaj, engl. suggested videos), Instagram (oglas se može prikazivati u novostima ili Instagram pričama, engl. Insta stories), Audience Network (native ili banner, videosadržaj ili nagrađivane video objave), Messenger (oglas se može prikazivati u porukama ili sponzoriranim porukama).

Odabir platformi na kojima ćete se oglašavati ovisi o tipu oglasa koji izrađujete, pa tako ako želite povećati broj upita vezanih uz proizvod ili uslugu, možete koristiti Messenger kao platformu oglašavanja. Kod Facebook oglašavanja vrlo je važno testirati pozicije oglasa, uvidjeti koja pozicija ima najbolje rezultate te onda uložiti budžet u oglas koji je pokazao najbolji rezultat.
Nakon odabira platforme izabrat ćete na kojim uređajima želite prikazati oglase. Na primjer, ako razvijate aplikacije za Android pokazat ćete vaše oglase samo na Android uređajima, a ako prodajete opremu za Samsung S7 izabrat ćete da se oglasi prikazuju samo njima.

Budžet

Budžet može biti dnevni ili za vrijeme cijeloga trajanja oglasa. Ako odaberete budžet za vrijeme cijeloga trajanja oglasa, moći ćete izabrati u koje vrijeme želite da se oglas prikazuje. Ovo je vrlo korisno ako imate fast food pa se oglasi prikazuju onda kada je šansa da su pratitelji gladni najveća (ujutro prije marende na poslu ili uvečer).
Optimizaciju dostave oglasa možete odbarati prema klikovima na poveznice, posjetima odredišnoj stranici (potreban Facebook pixel), impresijama odnosno prema broju prikazivanja i jedinstvenom dnevnom dosegu.

Plaćanje oglasa

Bid strategy (licitacija)

Zabavite se postavljajući najbolju cijenu za postizanje ciljeva vaših oglasa (primjerice za broj prikaza ili cijenu clicka na oglas). Moguće je dozvoliti Facebooku odabir postavki licitacije ili ako imate iskustva možete odabrati sami koliko ste spremni platiti za licitaciju.

Na desnoj strani ekrana uvijek možete provjeriti je li vaša publika specifična ili ne, a moguće je dobiti uvid u izračun koliko će otprilike pratitelja vidjeti oglas.

Oglasi

Za kraj

Nemojte misliti da je poslu došao kraj nakon što ste postavili oglas, potrebno ga je voditi tijekom cijeloga vremena trajanja kampanje kako biste ga mogli optimizirati. Možete utjecati samo na ono što se može mjeriti, stoga mjerite rezultate i pratite frekvenciju dostave oglasa kako vaši budući klijenti ne bi isti oglas vidjeli više puta.

Facebook oglasi vam i dalje zadaju glavobolju? Ne brinite, nije svatko za sve, vi se nastavite uspješno baviti poslom koji volite, a nama prepustite digitalni svijet.

Kontaktirajte nas kako bismo vam izradili Facebook oglase te povećali prodaju proizvoda ili usluga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *